A legtőbb lomis kerékpár szörnyű állapotot tükröz 100 eladóból,talán ha 5-6 igényes és valójában szép terméket ad el.. A legtöbben azt állítják,hogy szervizelt kerékpár,meg hogy átnézett...Hát igen átnézni én is tudok akár a Tiszán v. a Dunán is....
Ahhoz,hogy rendesen meg lehessen szervizelni egy kerékpárt sok-sok szerszám,tapasztalat ,elfogultság,kitartás és a kerékpárok iránti szeretet szükséges.. Forintosítva 1-1,5 M. Ft szerszámra és akkor már lehet szépen dolgozni..
Na lássuk csak a lomis kerékpárt,ami messziről jól néz ki és csábító az ára is.
Vegyünk például egy aluvázas Nakamura mtb-ét...
Ára: 25000Ft,szép és jó állapotú,karbantartott, kerékpár a hirdetés szerint....
A tények: A váz sérült,de javítható..
Váltópapucs,nyereg,teleszkóp gumi harang,külsőgumik cseréje..
Aztán cserélni kell a fogaskereket,mert a nagybecsű "szerelő" talán nem tudott 7-nél tovább számolni...vagy talán ki ürült a pohár,de nem megfelelő fogaskereket tett fel,azaz 8-as helyett 7-t,mert ez vót kéznél..
Aztán új fényezés is kell a csúnya leverődések miatt...,markolatok cseréje is dukál..
Lánccsere és majdnem kész az új bringa,már csak iszonyat sok munka van hátra és ilyenkor pörög a rezsiórabér...
Alkatrész és festékanyag: ha középutat járjuk ,tehát átlagot veszünk:30000Ft
Festés díja homokszórással:12000Ft
Munkadíj a kerékpár megtisztítása,bontása,össze szerelése:13000Ft
Összesen kerül egy ilyen gép:80000Ft-ba,ami még könnyen lehet több is...
És íme a képek a szép állapotú,szervizelt lomis kerékpárrol:
Itt még jól nézki
MOst jönnek a részletek
Ez lett felújítás után: